Mond-tot-mond reclame? How about social media!

Standaard

Daar zijn we weer, de derde blogpost. En waar gaat deze dan over? Over de invloed van het ontstaan van social media op marketingcommunicatie. Zozo, wat een mond vol zeg. Ja, dat klopt, maar daar hebben we social media voor! Maar wat is dan marketingcommunicatie? Marketingcommunicatie houdt eigenlijk de kennisgeving van organisaties, bedrijven, naar de markt, consumenten, in. Social media is eigenlijk een verzamelnaam voor internet-toepassingen zoals Facebook en Twitter. Met behulp van social media is het mogelijk om informatie met veel mensen op een makkelijke manier te delen en zo veel mensen te bereiken. Zeg Roos, wat voor invloed heeft social media dan op marketingcommunicatie en wat vind jij daar nou van?

Social media beïnvloeden ons hele leven, het is overal en altijd beschikbaar en iedereen deelt zijn of haar mening over dingen via ze. Hoe vroeger communicatie en reclame van mond-tot-mond ging, vindt deze communicatie nu via social media plaats. Ik vind dit geweldig, want consumenten zijn tegenwoordig tot veelal online actief. De reclame wordt dankzij de social media makkelijk deelbaar waardoor deze reclame zich snel over de hele wereld kan verspreiden. Geweldig toch! Makkelijker reclame maken kan bijna niet, de consument is immers degene die deze informatie eenvoudig deelt met de rest van de wereld.

Op social media is het al snel bekend wanneer er een incident heeft plaatsgevonden. De informatie verspreidt zich super snel over het wereldwijde web. Het nieuws vindt de slachtoffers en andersom. Mensen over de hele wereld worden met elkaar verbonden. Via de social media kan iedereen deze slachtoffers steunen en helpen met het omgaan met incidenten. Bedrijven kunnen natuurlijk ook slachtoffers zijn, door bijvoorbeeld ongelukken die hebben plaatsgevonden. Dankzij de social media zijn de consumenten niet langer meer klant, maar zijn het ook echte mensen die de organisaties kunnen helpen. Social media kunnen er dus voor helpen dat de omgang met incidenten makkelijker zijn voor beiden partijen en dat is natuurlijk erg fijn!

En dan als laatste nog de directe communicatie tussen bedrijven en consumenten. Producenten kunnen via social media gemakkelijk en snel hun producten delen met klanten. Door de social media kunnen de klanten hun mening geven over deze producten en kunnen ze zo meedenken met de organisaties. Dat is natuurlijk super handig voor de producenten! Zo maken ze gelijk kennis met hun klanten en door ze mee te laten denken overtuigen ze de klanten als het ware hun product ook echt te gaan kopen. Social media is dus ideaal voor deze marketingcommunicatie en dat vind ik echt geweldig!

Social media zijn dus ideaal voor marketingcommunicatie want het gaat snel en verbindt mensen over de hele wereld met elkaar en dat vind ik geweldig!

En, lieve lezer, wat vind jij van social media?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s