Trends, hypes en andere shizzle

Standaard

Hoi! Daar zijn we weer, blogpost 4 alweer. En waar zal deze dan over gaan? Over trends, hypes en rages. En wat zijn dat? Trends, hypes en rages zijn tijdelijke ontwikkelingen die de aandacht krijgen van het publiek. Het verschil zit het ‘m erin dat rages van hele korte duur zijn, hypes kort maar al langer dan rages en trends duren een langere tijd en gaan eigenlijk nooit meer weg. Hypes krijgen ook meer media-aandacht dan trends. Een goed voorbeeld van een rage zijn flippo’s. Een duidelijke hype is weer een Dr. Dre koptelefoon en een voorbeeld van een trend zijn sneakers. Duidelijk Roos, maar wat vind jij trendy en wat spreekt jou aan?

Goede vraag! Ik vind Nike Air Max persoonlijk geweldig. Deze schoenen worden door heel veel mensen gedragen. Dat man en vrouw dezelfde schoenen dragen is natuurlijk geweldig. De schoenen zijn sportief en dat iedereen ze kan dragen zorgt voor een universeel gebeuren. Deze Nike Air Max vind ik dan ook trendy.

Als echt meisje hou ik natuurlijk van kleding. Ik doe zelf niet mee aan deze trends. Trends op het gebied van mode beginnen vaak op de catwalk. Trends voor deze herfst zijn leer, wijde broeken en nog meer wijde kleding. Ik hou persoonlijk niet van wijde kleding maar wel van (nep)leer. Ik hou dus wel van trends op kleding gebied.

Een echte hype van dit moment die me ook echt aanspreekt is de Ice Bucket Challenge. Hierbij moeten mensen een emmer met koud water en ijsblokjes over zichzelf heen gooien om het effect van de spierziekte ALS na te bootsen. Ik vind dit idee echt geweldig want hierdoor leren mensen echt de ziekte ALS. Dankzij de Ice Bucket Challenge is er heel veel geld en besef gekomen voor de spierziekte. Dankzij deze hype verbeteren de levens van vele mensen en dat is natuurlijk geweldig! Deze hype is over de hele wereld verspreid door de snelheid van het internet. De Ice Bucket Challenge heeft dus mensen naar de stichting voor ALS gebracht om mee te helpen deze vervelende ziekte te bestrijden. Bestaat er iets beters dan mensen helpen met behulp van een hype? Waarschijnlijk niet.

Of heb jij een beter idee?

Geef een reactie

