“The origin of” de term crossmedia

Standaard

Welcome back! Dit is alweer de 3de blogpost, het eerste wat opvalt is wat er in de titel staat. Waarom de “the origin of”, nou dat is omdat de term crossmedia is ontstaan door de marketing communicatie dus “the origin”. De topic waar we het in deze blogpost over gaan hebben is marketing communicatie.

Je vraagt je vast af wat marketing communicatie is, well let me explain. Marketing communicatie is de communicatie met de consument/doelgroep om de marketing strategie te beïnvloeden. Een belangrijke factor zijn de 4 P’s: Prijs, Promotie, Plaats, Product (& Persoon als 5de).

Social media heeft een grote rol in marketing communicatie zeker bij de jonge generatie die praktisch hiermee is opgegroeid. Denk aan Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Youtube, Pinterest etc. Het moment dat Web 2.0 opkwam heeft het een basis gevormt voor social media, de gebruiker kon berichten ontvangen en tevens terug reageren. Door de jaren heen is social media meer en meer gegroeid, het is niet meer weg te denken, mond-op-mond reclame is minder en minder relevant geworden omdat je via een enkele post al de mening van een persoon over een product kan zien.

Het social media maakt omgaan met incidenten tevens makkelijker behandelbaar omdat je een enkele bericht naar de klantenservice van een bedrijf kan sturen en binnen enkele minuten een reactie terug kan verwachten, terwijl er daar voorheen dagen over heen zou gaan omdat je een brief moest schrijven over wat je van iets vond en daarna moest het nog gepost en bezorgd worden. Dat duurt veel te lang.

Een plus en min punt van social media is dat er goede als slechte recensies geschreven kunnen worden over een product of blog. Als het om de blog gaat is het aan jou om iets met de slechte reacties te doen of om het te negeren. Het beste is om het negatieve feedback als voordeel te gebruiken en die aantal punten verbeteren zodat het de volgende keer er beter aan toe gaat. Dit geldt ook voor een product van een bedrijf.

Dit was het weer voor vandaag, ik hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben over marketing communicatie. See you next time!

-Ian Loupias, CMD Student

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s