New York Fashion Week, of wel: Hypes, Rages, Trends – Trends, Rages en Hypes!

Standaard

Afgelopen week was het weer tijd voor de New York Fashionweek, dit geweldige evenement betrekken we bij de blog van deze week. Deze week gaan we het namelijk hebben over trends, hypes en rages. Op deze termen gebaseerd word namelijk nieuwe mode ontdekt en ontwikkelt, gedurende dit blog leg ik de verschillen tussen trends, hypes en rages uit.

Dit jaar liet de ontwerper van Moschino, Jeremy Scott, zich inspireren door Barbie. Barbie is een goed voorbeeld van een trend. We spreken over een trend wanneer iets langere tijd onder de aandacht is en populariteit ontvangt.   Onder de jongeren doelgroep blijft deze plastic fantastic pop enorm hip. Bij de poppen waarbij wij slechtst de kleertjes konden vervangen kunnen de poppen van nu al autorijden, paardrijden en spreken zij nog net niet terug!

Bij een rage denken we al snel aan de flippo’s en knikkers van vroeger, maar al eens nagedacht over die tijd dat we allemaal jumpend op het schoolplein stonden? De tijd dat ‘jumpstyle’ hotter dan hot was is slechts voor even geweest. Wanneer een mode ontwerper inhaakt op deze hype en een fantastische streetstyle ontwikkelt spreken we over een trend! Dus, een rage verdwijnt wanneer het idee van nieuwigheid verdwenen is. Maar wanneer er hier op -ingehaakt wordt door ontwerpers vormt deze rage zich tot een trend.

Voor het laatste begrip is het makkelijker om even van de mode af te stappen en over het nieuws na te denken. Onder nieuwsberichten zijn er natuurlijk rages, trends en hypes. De laatste hiervan hebben wij nog niet besproken. Denk eens terug aan die tijd dat vriendin Gaga opeens in een vleesjurk op het podium stond. Een hype wordt ook wel aangeduid als een stunt die tijdelijke bovenmatige media aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt als dat het daadwerkelijk is. Meestal zijn dit soort hypes uitgedacht van te voren in de vorm van een reclame stunt. Hypes zijn tijdelijk onder de aandacht en verdwijnt na enige tijd.

We kunnen dus wel zeggen dat hypes, rages en trends de lifestyle van ons enorm beïnvloedt. De manier waarop wij ons kleden is hier van afgeleid, maar de manier waarop wij communiceren ook. Daar al een over nagedacht?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s