Trends, hypes en rages

Standaard

Tegenwoordig hebben we trend, hypes en rages. Het lijkt allemaal hetzelfde te zijn maar is dat het ook? In deze blog ga ik dieper in op de drie verschillende types.

Allereerst hebben we een rage. Een rage onstaat uit zichzelf en steeds meer mensen gaan zich hierin mengen en zullen volgen. Neem als voorbeeld de ‘Onesies’. Een ‘onesie’ is een pak dat uit een deel bestaat. Een soort pyjama. Ze kwamen ineens tevoorschijn op allerlei festivals. Toegangers gingen ze dragen wanneer het afkoelde in de avonduren. Steeds meer mensen volgden hierin en hierdoor onstond al gauw een rage. Uiteindelijk kochten mensen ze ook buiten festivals om. Ik ga niet vaak naar festivals, maar uiteindelijk heb ik er toch een aangeschaft. Het trekt je aan omdat veel mensen om je heen er ook aan mee doen.

Wanneer de media hieraan aandacht zou besteden, zou dit dan weer kunnen uitgroeien tot een hype. Een hype is iets wat in korte tijd zeer populair is geworden. Vaak wordt aan een hype van tevoren veel aandacht besteed om het ook echt een hype te maken.

Een trend wordt vaak gebruikt om een product populairder te maken. Ik vind zelf dat de producten hierdoor tegenvallen. Wanneer jij non stop positieve dingen leest over iets, dan trekt dat je gauw. Maar is het product zo goed als het lijkt? Ondertussen lopen al je vrienden al met dit product. Hierdoor wordt het nog interessanter. Uiteindelijk schaf je het toch aan en valt het zwaar tegen. Door de trend koop je dus al gauw dingen die je eigenlijk niet nodig hebt.

Ikzelf zou hierna geen product meer kopen van dit bedrijf. Is het wel slim van ze aangepakt om zoiets beter te laten lijken dan dat het is?

Vinden jullie het een goede aanpak van bedrijven om hun product op deze manier aan te prijzen?

Lexanne Sluijter

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s