Trends, hypes en rages

Standaard

De vierde blogpost alweer. Deze blogpost gaat over trends, hypes en rages. Wat vind ik trendy? Wat vind ik dat op het moment een hype is of een rage? Bij hypes, rages en trends kan je aan veel dingen denken. Kleding, schoenen, manier van doen en nog veel en veel meer. Dit is vooral persoonlijke smaak dus het hoeft niet perse dat jij het ook zo vind. Maar laten we eerst beginnen met wat precies het verschil is tussen trends, rages en hypes.

Een rage is iets wat je verzamelt wat van korte duur is. Denk aan de DIDDL kaarten van vroeger. Iedereen verzamelt dat een periode maar het duurt niet heel lang.

Een voorbeeld wat ik een rage vond is de harlemshake. Een periode lang deed iedereen dat. Maar dit was van korte duur. Persoonlijk vind ik meestal rages irritant. Het zijn allemaal aparte dingen meestal. De harlemshake, planking enz. Iedereen vindt het ineens helemaal geweldig en als je het na een tijd als het niet meer cool doet vinden ze je gelijk raar.

Een hype is iets wat tijdelijk populair is. Bijvoorbeeld Idols was in het begin super populair omdat er geen programma’s waren zoals idols. Maar nu is het niet meer populair. Je word dood gegooid met zang programma’s. Ik vond vroeger Idols echt geweldig. Nu als ik popstars of the voice kijk denk ik echt van bleh dit heb ik zovaak al gezien.

Een trend is iets van lange duur. Een trend maakt deel uit van je levensstijl. Het is iets waarmee je je leven makkelijk kan maken. Een trend bijvoorbeeld is dat iedereen nu de iphone 6 wil. En dat blijft ook lang dat iedereen hem wil. Tot iedereen hem heeft.

Mijn mening over trends, hypes en rages is dat het heel handig kan zijn. Een hype vind ik vervelend omdat het zo tijdelijk is. En als je het nadat het niet meer populair is draagt of hebt ben je vaak niet meer “cool”. Een trend vind ik wel leuk! Als je iets koopt wat een trend is heb je er tenminste een beetje plezier van zonder dat je raar aangekeken word. Niet iedereen denkt natuurlijk zo over een hype maar er zijn wel een paar die zijn van nee dit is uit ik draag dit niet meer. Iedereen heeft natuurlijk een andere mening erover en dit is dan de mijne!

See you next time!

Geef een reactie

