The AXE effect..

Standaard

Het is alweer tijd voor de vierde blog! En deze keer ga ik iets vertellen over storytelling. Wat is storytelling nou precies? Storytelling betekent heel simpel, het vertellen van een verhaal. Nou ga je hierbij misschien denken aan boeken en films. Maar heb je wel eens aan reclames gedacht? Storytelling is van nature de manier waarop mensen communiceren. Verhalen zijn daarom erg effectief en krachtig als communicatiemiddel voor campagnes. In reclames worden dus ook verhalen verteld. Het doel ervan is natuurlijk dat jij het product gaat aanschaffen en als het een goede reclame is, dan blijft de reclame je hoogst waarschijnlijk ook bij.
Maar wat is nou een goede reclame?

Er rennen honderden vrouwen door het bos, allemaal dezelfde richting op. Ze gaan allemaal naar het strand. Op het strand zie je honderden vrouwen uit het water en uit alle hoeken komen. Dan staat er ineens een man.. Hij is wild met deo over zich heen aan het spuiten. De vrouwen worden hierdoor aangetrokken en ze lopen allemaal op de man af. De man kijkt blij. Dit is wat hij wou bereiken.

Dit is een reclame van het merk AXE. Door middel van deze reclame wil AXE overbrengen dat wanneer je hun deodorant gebruikt je hordes vrouwen achter je aan krijgt. En zeg nou zelf, welke man wil dat nou niet? Ik vind dit een hele goede reclame omdat het grappig is maar toen deze reclame voor het eerst op TV was vroeg ik me ook af wat al die vrouwen gingen doen. Het is een reclame die is blijven hangen en het is kenmerkend geworden voor AXE. De deodorant die hordes vrouwen aantrekt.

Ik vind dit een zeer goede reclame omdat het goed weergeeft wat AXE wil bereiken met de reclame. Ook is dit nu een soort middel geworden waaraan AXE herkend wordt. Maar niet alleen deze reclame is goed. Na deze reclame heeft AXE nog een aantal andere verschillende reclames gemaakt en natuurlijk met hetzelfde thema.

Ik hoop dat met behulp van deze blog voor jullie duidelijk is geworden wat storytelling is en waarom het belangrijk is. Kan jij nu een aantal voorbeelden opnoemen van succesvolle reclames?

The AXE effect reclame:

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s