Blogpost 6 (Opdracht les 4.2)

Afbeelding

Howdy. Zoals ik in mijn vorige blogpost al melde spreken wij van vijf crossmediale speerpunten. Twee hiervan zijn usability en relevantie. Usability betekent de mate waarin gebruikers in een bepaalde gebruikersomgeving een product kunnen gebruiken om hun doelen te bereiken. Dus door een beroep te doen op usability bij een crossmediaal concept streef je naar effectiviteit, efficiëntie en tevredenheid van de consument. De vraag luidt: ‘Wat is een goed voorbeeld van een crossmediaal concept waarbij een beroep wordt gedaan op usability?’.

 

We willen dus te weten komen wat een goed voorbeeld zou geven van het crossmediaal speerpunt, usability.

 

Een goed voorbeeld van usability is bijvoorbeeld een filmposter van een of andere blockbuster op de wand van een bushokje. Onderaan de poster staat een QR-code en/of een url van de website met trailer en/of meer informatie. Hierdoor kan de consument gemakkelijk en comfortabel informatie winnen over de film. De poster, het crossmediale concept, is dus gebruiksgemakkelijk. Het plaatsen van de QR-code en/of url van de website onderaan de poster is effectief, efficiënt en zorgt voor tevredenheid onder de klanten.

posterfoto

Dus dat is in principe wat het begrip usability betekent, zorgen dat het crossmediale concept aansluit bij de doelgroep en het gebruiksvriendelijk is. Een ander voorbeeld is een willekeurig Apple product. Elke keer wordt een weer ‘wat makkelijker te gebruiken’ product ontwikkeld.

 

Een voorbeeld van een iPad reclame vind je hieronder in het filmpje.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s