er was eens….

Standaard

goedemiddag allemaal, weer een nieuwe blog. In dit blog ga ik het over 2 andere speerpunten hebben van crossmedia, de 2 speerpunten zijn Storytelling en mediumspecifiteit. ik ga een voorbeeld geven van een reclame.

de reclame die ik mee ga nemen in dit blog is de reclame campagne van het WNF fonds, iedereen heeft hem wel eens gezien waarschijnlijk. het is de reclame waar vissen worden gevangen door een trollerboot en die worden gered door zeesterren, de “stars of the ocean”. ik heb deze reclame gekozen omdat de reclame mij een soort van raakte en ik vind de reclame heel erg goed bedacht. hieronder zie je het filmpje van de reclame voor de mensen die hem nog niet hebben gezien.

zoals ik al zei het verhaal gaat over het leven in de zee. De vissen en de andere zeedieren leven vredig totdat er een vissersboot aankomt en die de vissen met een dramatischeffect vangen met het trolnet en het koraal kapotmaken en er word met een dynamietstaaf gevist waardoor een visje van de groep vrienden doodgaat, dan komen de zeesterren er aan en die met een ninjaster effect de netten openmaken en de dieren bevrijd.

de karakters zijn de vissen in de zee, de groep vrienden waar 1 van de vriendjes zijn er om het dramatische effect te geven doordat er 1 doodgaat.

de hoofdrolspelers van het verhaal zijn de zeesterren die op het einde van het verhaal de zeenetten openmaken en als een soort van held worden beschouwt, daarom ook de titel van het filmpje “seastars”.

de rol van het filmpje is door middel van storytelling (ik vind dat ze dat erg goed doen) mensen aan het denken te zetten en door het zielige effect van het filmpje de aandacht erbij te houden en te zorgen dat mensen zich aansprakelijk voelen.

wat vinden jullie van de reclame? vinden jullie dat ze storytelling goed hebben toegepast? laat het me weten!

Geef een reactie

