Rage, trend en hype!

Standaard

Het verschil tussen een rage, hype of trend? Het heeft me even gekost op dat uit te zoeken, maar nu ik het eenmaal op een rijtje heb is het eigenlijk best gemakkelijk te onthouden. Ik leg het je uit!

Oké, laten we beginnen met een rage. Geloof het of niet, maar een rage ontstaat helemaal uit zichzelf. Wanneer steeds meer mensen een bepaald product kopen, gaan daar automatisch weer mensen in mee en zo wordt iets een rage. Echter wanneer de media aandacht gaat besteden aan deze rage, spreek je van een hype. Een hype is iets wat dus door middel van media in een zeer korte tijd heel erg populair is geworden. Een hype is vaak maar van korte duur.

Een trend is iets van langere duur, iets wat dus een langere tijd populair is. Denk bijvoorbeeld aan Lego, je zult het ongetwijfeld kennen van vroeger en er heel wat mee gebouwd hebben, maar het ligt nu dus nog steeds in de schappen en er wordt nog steeds reclame voor gemaakt. Ondanks dat het product dus al zo lang bestaat, speelt de jeugd er nog steeds mee.

Best simpel toch?

Tot de volgende keer 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s