Relevantie blogpost 6

Standaard

Dag luitjes,

Mijn aller aller aller laatste blogpost alweer. Wat een tragisch moment in me studentenleven. Laten wij maar snel beginnen met terzake komen. Deze blog gaat over een van de vijf speerpunten in crossmediastrategie. het onderwerp van deze blog zal relevantie zijn.

Wat is nou eigenlijk relevantie als speerpunt? Nou dat is zo’n gekke vraag nog niet!

relevantie;
Dit is als het ware de mate waarin de dialoog de juiste boodschap bevat, op het juiste moment via het juiste middel. Het gaat er niet om dat je zo veel mogelijk kanalen inzet, maar wel dat je de juiste kanalen gebruikt. Je moet luisteren naar wat de behoeftes op dat moment zijn.

Des al niet te min gaat het er wel om hoe je een bepaald medium gebruikt. Het is niet relevant om bij een kinderprogramma tussen de reclames een Heineken of een ander alcoholgerichte reclame te publiceren. Dit omdat je niet je doelgroep zal bereiken en het alles behalve relevant is voor een kind om aan zulke reclames blootgesteld te worden. Ten eerste omdat de kinderen tot 18 jaar dit niet mogen kopen en het bedrijf dus uiteindelijk alleen maar geld weggooit omdat ze op deze doelgroep geen omzet zullen maken. Hetzelfde geld voor Durex reclames tussen de reclames van het ochtend nieuws. Niemand zit te wachten op hoe je met Durex play gel tegelijk je hoogtepunt kunt bereiken terwijl je rustig je thee zit te drinken en je ontbijten op eet

Als voorbeeld nemen we Nike en Apple twee totaal verschillende merken die een soortgelijke wijze hebben om hun doelgroep te bereiken. Naast de juiste plaats en het juiste moment voor een reclame, is het ook nog erg van belang welk medium er gebruikt word voor deze reclame. Neem als voorbeeld de gegeven merken beide merken zijn erg groot en wereldwijd bekend. Beide merken maken echter steeds minder reclame via de televisie omdat bijvoorbeeld het internet veel relevanter is voor hun doelgroep, want via het internet kan degene die de banner of het Facebook bericht ziet direct doorklikken naar de webshop om hier vervolgens de schoen of een ander product te bestellen.

Ik hoop dat jullie iets van mijn laatste blog hebben opgestoken. Ik wens jullie nog een fijne dag!

Dagdoei!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s