Linda de Mol

Standaard

Dit is de groepsblog over Linda de Mol, we gaan wat dieper in op Linda als persoon, maar ook op het merk LINDA.

Linda de Mol als merk is een transmediaal concept. Er is bijvoorbeeld het tijdschrift LINDA. Dat tijdschrijft kun je lezen zonder dat je een van haar boeken hebt gelezen of zonder dat je haar op tv hebt gezien want LINDA. is op zichzelf een afgerond verhaal.

Zo is het dus bij alle uitingen van Linda de Mol. Je kan alles van haar lezen en kijken en daarbij verrijk je je kennis van Linda de Mol, of je kijkt of leest een ding en daarbij heb je alsnog een geheel verhaal, je hebt de rest van de uitingen niet nodig om er een te berijpen. Dus is het een transmediaal concept.

De website, magazines, Linda Foundation en de ansichtkaarten zijn van het merk Linda als persoon. De rest zijn andere uitingen waaraan ze heeft meegedaan. Bijvoorbeeld doordat Linda als persoon zijnde bekend staat als een lieve, zachte en aardig vrouw krijgen mensen sneller medelijden of begrip voor haar. Daardoor krijgen mensen een zwak voor Linda.

Linda staat dicht bij  haar ”fans”. Dat wil zeggen dat die mensen een soort van persoonlijk benaderd worden. Dat geeft ze een fijn en vertrouwd gevoel. Dat gevoel van haar fans is een fijn extraatje, want de films en series waarin ze speelt hebben daarom altijd hoge kijkcijfers. Neem nu Gooische Vrouwen als voorbeeld; De serie is een denderend succes, ze hebben 5 seizoenen kunnen maken. Na die 5 seizoen kwam er de gelijknamige bioscoopfilm. Momenteel is het voor de die-hard fans even afwachten tot volgend jaar want dan komt Gooische Vrouwen twee ook op het witte doek.

Is Linda tijdloos? Waarschijnlijk niet, Linda blijft natuurlijk niet eeuwig jong en ook haar tijd zal een keer komen. Voor het merk LINDA ligt dat wel iets anders, zolang het zich blijft vernieuwen en mee gaat met de tijd zal het misschien nog wel jaren mee kunnen.
Voorlopig kunnen we in ieder geval nog wel even van haar genieten.

Zou jij nu anders naar Linda kijken wanneer je haar tijdschrift leest of een programma van haar op televisie langs ziet komen?

Groepsblog door:
Danica van Zyl, Carl Boelens, Friso Keuning, Christian de Heijer en Marjan Tjaarda. Allen studenten CMD aan de HU.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s