is het relevant?

Standaard

Goedenavond mensen! het is weer tijd voor een nieuwe blogpost. In dit blogpost ga ik weer 2 andere punten uit de crossmedia uitwerken. Deze keer gaan we het over relevantie en usabillity hebben. Dit zijn 2 belangrijke speerpunten waar je jezelf aan moet houden als je een goed concept wilt bedenken. het zijn natuurlijk niet de enige 2 die belangrijk zijn maar wel 2 belangrijke. eerst ga ik uitleggen wat usability en relevantie betekent.

Usability
Usability houd eigenlijk in hoe makkelijk jouw concept gebruikt word door de consument dus de gebruiksvriendelijkheid. als jij een goed concept wilt bedenken moet je eerst kijken welk medium je inzet en hoe je je concept uit gaat werken op het gekozen medium. als je dat gerealiseerd hebt moet je zorgen dat alles foutloos loopt zonder complicaties, want als er in je concept veel fouten zitten zullen de gebruikers snel afhaken. denk bijvoorbeeld aan de app flitsmeister, als je denkt dat de app de flitsers laat zien en je de week erna toch een bon op de mat hebt is het concept niet echt effectief en zal je het niet echt met vertrouwen nog eens

Relevantie
het woord Relevantie zegt het eigenlijk al, is het relevant? het concept moet op het goede moment aanslaan en op het juiste tijdstip en wil eigenlijk zeggen hoe erg jou concept aan gaat slaan bij de doelgroep een voorbeeld hiervoor is
een actie van unox dat je een unox muts of unox handschoenen kan winnen in de winter, als je kiest om bijvoorbeeld op scholen en cafetaria posters op gaat hangen is het relevant omdat je de juiste doelgroep bereikt omdat de mensen die in de cafetaria en in de kantines van scholen komen om te eten en omdat het winter is en de handschoenen sjaals en mutsen weer uit de kast worden gehaald. het is dat een goede keuze omdat je het op het juiste moment en op het juiste tijdstip inzet. en omdat het winter is want in de zomer denken mensen niet aan mutsen en handschoenen.

Ik hoop jullie wat beter geinformeerd te hebben over de speerpunten relevantie en usability.

is het relevant?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s